8 czerwca 2016

Karate dorosłych

48
Karate może ćwiczyć każdy i w każdym wieku. Nigdy nie jest za późno, aby zacząć. Trening prowadzony jest w taki sposób, że każdy dostosowuje się na tyle , na ile pozwala mu wiek, sprawność, kondycja, umiejętności i możliwości. Uczestnictwo w zajęciach karate wpływa na poprawę kondycji fizycznej i koordynacji ruchowej, co jest niezwykle ważne w każdym wieku. Ćwiczenia koordynacyjne mają bardzo pozytywny wpływ na pracę mózgu, co w przyszłości może zapobiec m.in. chorobie Alzheimera. Podczas treningu karate wzmacniają się stawy, mięśnie, kręgosłup. Poprawne wykonywanie ćwiczeń zapobiega przeciążeniom stawów, ponieważ stosowane techniki oparte są na naturalnych ruchach i pozycjach, wynikających z budowy ciała i fizjologii. Systematyczny i stopniowy trening prowadzi do polepszenia kondycji, zwiększenia pojemności płuc i usprawnienia układu krążenia. Karate jest również formą odprężenia. Specyficzna forma treningu związana z pewnym rytuałem, w którego elementach przewija się dalekowschodnia kultura i filozofia, powoduje zupełne oderwanie się od pracy i stresów dnia codziennego. Niezbędna w treningu koncentracja pomaga w znalezieniu wewnętrznego spokoju, zmianie nastawienia do świata, panowania nad własnymi emocjami. Wpływa również na kształtowanie właściwego, zaangażowanego podejścia do treningu, co przenosi się również na życie osobiste. Trening karate rozwija kondycję fizyczną, koordynację ruchową, spostrzegawczość, szybkość reakcji, ma bardzo pozytywny wpływ na zdrowie i ogólne dobre samopoczucie oraz daje możliwość pozostawania w dobrej formie do późnego wieku.

Udostępnij